فناوری برنامه ریزی منابع سازمانی(ERP) ، وجه اشتراک تقاضای فروش، تولید صنعتی و بازاریابی. چکیدهوجه اشتراک تقاضای فروش، تولید صنعتی و بازاریابی (SDM&M) نظرات وسیعی در نوشته جات مدیریت عملیات بدست اورده است. لازم است که نسبت به تفکر و آگاهی تاکید بسیار بیشتری به نقش مهم سیستم های اطلاعاتی شود که با عنوان فناوری موسوم به برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP) ایجاد شده تاموجب یکپارچگی SDM و M بر روی یک بستر نرم افزاری شود. سیستمهای کارکردی متقابل چندگانه ی متحد نوعی از این فناوری برای ارائه ی یکپارچگی میان SDM و M هستند.بر اساس اطلاعات مرتبط با نظریه،هدف از این مقاله آزمودن این نظریه است که:"هرچه وابستگی بین تقاضای خرید ، بازاریابی و تولید صنعتی بیشتر باشد منافع ERP بیشتر خواهد بود.خصوصا H1 به ما نشان می دهد که ERP بهتر ،باعث هماهنگی بین تقاضای خرید ، بازاریابی و تولید صنعتی و منافع بهتر ERP در واحد می شود.H2 عنوان میکند که تقاضای خرید ،بازاریابی و تولید صنعتی که با ERP فعال شده و موجب پیشرفت شده در اصل مشخص می شود که تا اندازه ای به درصد وابستگی بین تقاضای خرید ،بازاریابی و تولید صنعتی بستگی دارد.با اتخاذ رگرسیون های متعدد،مدل بر اساس جزئیات بررسی از 67 واحد تولید صنعتی است که ERP اجرا می کنند.یافته ها در کنار H1 و H2 قرار می گیرند.این یافته ها این مفهوم را تایید می کنند که: وابستگی میان کاربردها، یک عامل اصلی تاثیر گذار بر میزان سطح منافعی است که سازمان ها به شکل بازگشت سرمایه گذاری (ROI)بر ERP کسب می کنند۔بر اساس مطالعه بر متون ERP،مدل جدول زمانبندی که ERP در سطح واحد اجرا می گردد را کنترل می کند،این عامل خیلی قابل توجه در مدل تلقی نشد.با این حال با آزمودن اهمیت جدول زمانبندی دریافتیم زمانبندی به جای اینکه همراه با سایر مزایای ERP باشد ، خیلی بیشتر مورد نیاز است .کلمات کلیدی:برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP)؛ تقاضای فروش،بازاریابی و تولید صنعتی (SDM&M) ؛وابستگی؛بازگشت سرمایه گذاری (ROI) ؛اجتماع –یکپارچگی-؛