داکز دی ال

دانلود مقالات و جزوات آموزشی - دانشگاهی

داکز دی ال

دانلود مقالات و جزوات آموزشی - دانشگاهی

پایان نامه(بررسی تاثیر بازیهای رایانه ای بر بهداشت روانی نوجوانان )

 پایان نامه(بررسی تاثیر بازیهای  رایانه ای بر بهداشت روانی نوجوانان )


فهرست مطالب

عنوان                                                                                                   صفحه

 

چکیده .......................................................................................................................................... ط

فصل اول:مسئله یا طرح تحقیقاتی

مقدمه .......................................................................................................................................... 2

بیان مسئله ................................................................................................................................... 3

ضرورت و اهمیت موضوع مورد تحقیق ..................................................................................... 5

اهداف تحقیق ............................................................................................................................ 6

متغییرهای مورد مطالعه .............................................................................................................. 7

فرضیه ها و سوالات تحقیق ....................................................................................................... 7

تعریف اصطلاحات مهم و متغییرهای تحقیق ............................................................................ 8

فصل دوم:ادبیات و  پیشینه تحقیق

مقدمه ....................................................................................................................................... 11

بازی ........................................................................................................................................ 12

تاریخچه بازی های بومی و محلی .......................................................................................... 12

تعریف بازی ........................................................................................................................... 12

تاریخچه بازی های رایانه ....................................................................................................... 13

ارزش های بازی ..................................................................................................................... 15

ارزش جسمانی ارزش اخلاقی ارزش ذهنی فرهنگی .................................................... 16

ارزش جسمانی ...................................................................................................................... 16

ارزش اجتماعی بازی ............................................................................................................. 18

ارزش اخلاقی بازی ............................................................................................................... 19

ارزش آموزشی و تربیتی بازی ............................................................................................... 20

ارزش درمانی بازی ............................................................................................................... 21

ارزش ذهنی و عقلانی بازی .................................................................................................. 23

ارزش یادگیری بازی ............................................................................................................. 24

بازی و رشد شناختی ............................................................................................................ 24

بازی و رشد شخصیت ........................................................................................................ 25

اهداف بازی ........................................................................................................................ 26

بازی و رشد کودکان ........................................................................................................... 27

نظریه های بازی ................................................................................................................. 28

نظریه های کلاسیک یا نظریه های زیستی - ژنتیکی .......................................................... 28

نظریه انرژی مازاد یا اضافی ............................................................................................... 29

نظریه آرامبخشی (تن آرامی ) یا رفع خستگی ................................................................... 29

نظریه پیش تمرین .............................................................................................................. 30

نظریه تکرار فعالیتهای اجدادی .......................................................................................... 31

نظریه های معاصر (نظریه های دینامیک) ........................................................................ 31

نظریه روان تحلیل گری .................................................................................................... 32

رویکرد شناختی رشدی .................................................................................................... 33

رویکرد بافتی (نظریه اجتماعی تاریخی ویگوتسکی) ..................................................... 33

بازی از دیدگاه اسلام ........................................................................................................ 34

اسباب بازی و ویژگیهای  آن ............................................................................................ 36

بازی رایانه ای .................................................................................................................. 36

تقسیم بندی بازیهای رایانه ای .......................................................................................... 37

آموزش بر اساس رایانه  ................................................................................................... 38

تاثیرات مثبت بازیهای رایانه ای ....................................................................................... 38

تاثیرات منفی بازیهای رایانه ای ....................................................................................... 39

صدمات جسمانی ............................................................................................................ 40

متزلزل شدن روابط خانواده ............................................................................................. 41

منزوی کردن کودکان و نوجوانان .................................................................................... 41

افزایش پرخاشگری در نوجوانان و کودکان ..................................................................... 42

افت تحصیلی .................................................................................................................. 42

مشکلات فرهنگی و اخلاقی ........................................................................................... 43

تاثیر فیلم های خشن بر کودکان ..................................................................................... 44

بهداشت روانی ............................................................................................................... 45

تعریف بهداشت روانی بر اساس مکاتب مختلف روان شناسی ................................... 46

مکتب زیست گرایی .................................................................................................... 46

مکتب روان کاوی ........................................................................................................ 46

مکتب رفتار گرایی ....................................................................................................... 47

مکتب انسان گرایی ...................................................................................................... 47

مکتب بوم شناسی ........................................................................................................ 48

هدف بهداشت روانی ................................................................................................... 48

اصول بهداشت روانی .................................................................................................. 48

وظایف بهداشت  روانی .............................................................................................. 49

بهداشت روانی در دوره نوجوانی و بلوغ .................................................................... 49

یادگیری با مشاهده تلویزیون  ..................................................................................... 51

یادیگری با مشاهده  دیگران ....................................................................................... 52

یادگیری با مشاهده والدین ......................................................................................... 52

نقش رسانه های گروهی بر پالایش روانی ................................................................. 53

تحقیقات انجام شده داخل کشور ............................................................................... 54

تحقیقات انجام شده داخل کشور ............................................................................... 55

 

 

فصل سوم:روش تحقیق

مقدمه ........................................................................................................................... 57

روش تحقیق ................................................................................................................ 58

روش گردآوری تحقیق ................................................................................................ 58

جامعه آماری  تحقیق ................................................................................................... 59

نمونه آماری تحقیق ............ ........................................................................................ 59

روش نمونه گیری ....................................................................................................... 59

روایی وپایایی ابزار اندازه گیری .................................................................................. 60

روش انجام کار وشیوه تجزیه وتحلیل ........................................................................ 62

 

فصل چهارم:تجزیه و تحلیل یافته های تحقیق

مقدمه .......................................................................................................................... 64

توضیحات سؤالات ...................................................................................................... 65

فرضیه اول ................................................................................................................... 66

فرضیه دوم ................................................................................................................... 67

فرضیه سوم .................................................................................................................. 68

فرضیه چهارم ............................................................................................................... 69

فرضیه پنجم ................................................................................................................. 70

فصل پنجم :نتیجه گیری و پیشنهادات

خلاصه و نتیجه گیری ................................................................................................. 72

نتیجه گیری از فرضیه ها ............................................................................................. 73

پیشنهادات ................................................................................................................... 75

پیشنهاد به سایر  دانشجویان و محققان  ...................................................................... 77

محدودیت های تحقیق ............................................................................................... 78

منابع و مأخذ

منابع  منابع و مأخذ...................................................................................................... 80

 

 

 

 

 

 

 

 

چکیده

این بخش خلاصه ای از نتایج پژوهشی است که با هدف بررسی بازیهای رایانه ای و تاثیر آن بر بهداشت روان نوجوانان دخترو پسر سن 12-18 سال شهرستان ..... در سال تحصیلی 93-92 صورت پذیرفته است . در این پژوهش بر آن بودیم تا طبق فرضیات ارائه شده بین میزان بهداشت روانی نوجوانانی که بازیهای رایانه ای انجام می دهند و نوجوانانی که این بازیها را انجام نمی دهند. تفاوت معنادار آماری وجود دارد ؟

در این پژوهش بین میزان شکایات جسمانی ، افسردگی ، اضطراب ، پرخاشگری و حساسیت در روابط متقابل نوجوانانی که بازیهای رایانه ای انجام می دهند و نوجوانانی که این بازیها را انجام


خرید و دانلود  پایان نامه(بررسی تاثیر بازیهای  رایانه ای بر بهداشت روانی نوجوانان )


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.