یک سیستم خبره، یک برنامه کامپیوتری هوشمند است که از دانش و رویه های استنتاج برای حل مسائلی که به اندازه کافی مشکل هستند و نیاز به هوش بشر برای حل آنها می باشد، استفاده می کنند. به عبارت دیگر، سیستم های خبره، برنامه های کاربردی کامپیوتری هستند که بعضی مهارت های غیر الگوریتمی برای حل انواع مشخصی از مشکلات را شامل می شوند. ارتباطات سازمانی، همواره از مباحث عمده و مورد توجه در سازمانها بوده است. با ظهور فناوریهای اطلاعات و ارتباطات، تغییرات شگرفی در این حوزه در سازمانها به وجود آمد. این مقاله مبتنی بر یک تحقیق میدانی در زمینه بررسی تأثیر سیستمهای اتوماسیون اداری بر برخی حوزههای ارتباطات سازمانی است. برای بررسی این تأثیرات، پرسشنامهای حاوی معیارهای مختلف ارتباطی تهیه شد و پاسخ دهندگان، تأثیر اتوماسیون اداری را بر هر یک از معیارها ارزیابی نمودند. در مجموع از نتایج به دست آمده مشخص شد که اتوماسیون اداری ارتباطات رسمی و مراودات دفتری را بسیار تسهیل نموده است. در این مقاله ما به برسی تاریخچه ،ماهیت و عوامل رشد سیستم های خبره و اثر گذاری آن ها بر ساختار سازمانی خواهیم پرداخت.در ابتدا به نقش هوش مصنوعی در ایجاد سیستم های خبره و در ادامه به بحث و گفتگو در مورد پیشرفت های سیستم های خبره در طول تاریخ خواهیم پرداخت. در ادامه ساختار سازمان ها و نحوه کار سیستم های خبره در آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد. در فصل چهارم کاربرد سیستم های خبره در سازمان های ایرانی را مورد بررسی قرار می دهیم و یک سیستم خبره برون مرزی که با سازمان ها و زبان فارسی تطبیق داده شده است را مورد تحلیل قرار می دهیم. در ادامه یک سیستم خبره جهت پرداخت وام در یکی از بانک های خصوصی ایرانی را بررسی خواهیم کرد.
در ادامه شما می توانید 35صفحه این پایان نامه را از این لینک دانلود نمایید و در صورت رضایت آن را خریداری فرمایید.