رضایت از سایت های اینترنتی و اهداف خریدتاثیر خصوصیات فردی در طی اولین بازدید از وب سایت چکیدههدف: تمرکز اصلی در تحقیقات مربوط به مشتریان آنلاین بر روی عواملی چون حس اعتماد ویژه، ریسک ، و تجربه خرید آنلاین قرار دارد. با وجود اهمیت آن، سطح متناسب آن- یعنی میل به اعتماد، مخالفت با ریسک پذیری و آمادگی فناوری- توجه محدودی را به خود نسبت داده است. این بررسی تلاشی را به منظور پر کردن شکاف با تمرکز بر روی این ویژگی های مجزای مهم انجام می دهد.طرح، روش، رویکرد- این تحقیق از یک روش دانش محور به منظور تست مجموعه ای از فرضیه های نظری استفاده می کند. این مدل ارزیابی با استفاده از کسب و کارهای کوچک مورد بررسی قرار گرفته و این فرضیه ها با استفاده از تکنیک رگرسیون تست می گردند.یافته ها: به نظر می رسد که ویژگی های فردی دارای تاثیرات ملایم قابل توجهی بر روی قصد خرید آنلاین باشند. مهمتر، اگر مشتریان راضی شوند، عدم ریسک پذیری احتمال خرید را بالا می برد. علاوه بر این، در حالی که آمادگی فناوری باعث افزایش احتمال خرید آنلاین می گردد، گرایش به اعتماد دارای تاثیر مشابهی نیست.محدودیت ها/ کاربردهای تحقیق: تاثیر این رابط های کامل و مشابه در ارتباط با این سه ویژگی فردی بیان شده در مورد روش خرید آنلاین مد نظر می باشد. نتایج نشان می دهد که عدم ریسک پذیری، میل به اعتماد، و آمادگی فناوری بر روی رفتار مصرف کننده آنلاین تاثیرگذار می باشد.کاربردهای عملی: نتایج نشان می دهد که برای موفق شدن، ارائه دهندگان سرویس های بر مبنای شبکه می بایست فراتر از رقبای بزرگترشان فعالیت داشته و سایت های اینترنتی منحصر به فردی را به موتورهای جستجو ارائه دهند. نتایج همچنین نشان می دهد که ویژگی های فردی رقابت های قابل توجه و فرصت های غیرقابل پیش بینی را برای ارائه دهندگان خدمات آنلاین در تعیین مشتریان ثابت ایجاد می کند.اصالت/ارزش- این مقاله مجموعه ای از ویژگی های مشخص تست نشده را نشان می دهد که دارای ارتباط مهمی با رفتار مشتریان آنلاین می باشد. آن همچنین پیشنهادات عملی را به ارائه دهندگان ناشناخته خدمات آنلاین به منظور رقابت با رقبای شناخته شده تر آن ها می دهد.این نتایج از نظر تعداد شرکت ها برای دیگر ارائه دهندگان خدمات آنلاین قابل تعمیم می باشد.کلیدواژه: تجارت الکترونیک، شبکه ارتباطی جهانی، رفتار مصرف کننده، ریسک مصرف کننده، اعتماد، فردیت