مقدمه و هدف: انگیرش تحصیلی و انگیزه پیشرفت از جمله مهترین حیطه های علوم فکری آدمی باشند که بخش های عمده از از زندگی او را متاثر می سازند. هدف از مطالعه حاضر تعیین میانگین انگیزش تحصیلی و انگیزه پیشرفت و بررسی ارتباط آن ها با عملکرد تحصیلی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در سال تحصیلی 1394-1393 بود. مواد و روشها: این مطالعه از نوع توصیفی تحلیلی بود. جامعه آماری شامل 182 نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در سال تحصیلی 1394-1393 بود. روش نمونه گیری بر اساس روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای بود