پرسشنامه استاندارد انگیزش تحصیلی هارتر شامل 33 گویه و هدف آن بررسی انگیزش تحصیلی در بین دانش آموزان می باشد. این ابزار شکل اصلاح شده مقیاس هارتر(1981،1980)به عنوان یک ابزار سنجش انگیزش تحصیلی است.همانگونه که بیان شد مقیاس اصلی هارتر،انگیزش تحصیلی را با سؤالهای دوقطبی میسنجد که یک قطب آن انگیزش درونی و قطب دیگر انگیزش بیرونی است و پاسخ آزمودنی به موضوع هرسؤال فقط میتواند یکی از دلایل بیرونی یا درونی را دربرداشته باشد.از آنجا که در بسیاری موضوعهای تحصیلی انگیزههای درونی و بیرونی هردو نقش دارند،لپر و همکاران (2005) مقیاس هارتر را به شکل مقیاسهای معمول درآوردند که هرسؤال تنها یکی از دلایل انگیزش درونی و بیرونی در نظر میگیرد.